Nauczanie profesjonalizmu medycznego ad

W swoim rozdziale o tym, jak wspierać nauczanie i uczenie się profesjonalizmu, Thomas Inui i jego współautorzy budują na motywach Leacha, argumentując, że takiej niezgodności można się zająć nie tylko formalną wiedzą o profesjonalizmie (lub rolach i obowiązkach ), ale także poprzez refleksja społeczności. Równie ważna jak indywidualna refleksja, wspólna refleksja pozwala na bogatszy proces formacyjny. Podobnie jak Leach, Inui i jego współpracownicy koncentrują się na formacji jako filarze kompetencji zawodowych. Rozdziały w ostatniej części książki zawierają porady praktyczne i sugestie, jak najlepiej zintegrować wysiłki profesjonalistów z nauczycielami zaangażowanymi w różnego rodzaju ustawienia: tradycyjny program nauczania (University of Washington School of Medicine), program nauczania oparty na problemach (Uniwersytet w Liverpoolu) i edukacja rezydentów (McGill University). Wnioski z tych rozdziałów obejmują znaczenie wsparcia instytucjonalnego, a także znaczenie zapewnienia zgodności w całym programie nauczania. Ostatni rozdział książki, napisany przez Dave a Davisa, to dyskusja o stałym rozwoju zawodowym – ostatecznej granicy profesjonalizmu. Wszystko dobrze i dobrze, że szkoły medyczne i programy rezydencyjne integrują profesjonalizm jako podstawową kompetencję, ale równie ważne jest zapewnienie profesjonalizmu w praktyce dla lekarzy. Jak podkreśla Davis, nauczyciele powinni wiedzieć, kim są ich uczniowie, czego potrzebują i jakie są ich doświadczenia.
Silnym tematem, który pojawia się w książce, jest pogląd, że profesjonalizm – i nauczanie profesjonalizmu – to sport zespołowy. Tradycyjny mit wyspiarskiego związku między lekarzem a pacjentem ustąpił miejsca znacznie bardziej złożonemu szeregowi relacji pomiędzy pacjentami, pielęgniarkami, pokrewnymi pracownikami służby zdrowia, technikami laboratoryjnymi i innymi. Skupienie się wyłącznie na profesjonalizmie lekarzy nie wystarczy. Każdy członek zespołu opieki zdrowotnej pacjenta musi być oddany profesjonalizmowi. Kolejnym wyzwaniem dla ruchu profesjonalizmu jest rozszerzenie tego dialogu poza lekarzy, aby objąć wszystkich pracujących w służbie zdrowia. W ciągu ostatnich kilku dekad ruch bioetyczny zmienił sposób, w jaki postrzegamy i praktykujemy medycynę kliniczną oraz sposób, w jaki prowadzimy badania. Wraz z pojawieniem się takich prac, jak Nauczanie Medycznego Profesjonalizmu, ruch profesjonalizmu zmieni postawy, przekonania i zachowania nie tylko studentów medycyny, mieszkańców i lekarzy, ale także wszystkich innych osób zaangażowanych w przedsięwzięcie opieki zdrowotnej.
Kayhan Parsi, JD, Ph.D.
Loyola University Chicago Stritch School of Medicine, Maywood, IL 60153
edu
[patrz też: medi lab, wypełnienie kompozytowe cena, lek na owsika bez recepty ]

Powiązane tematy z artykułem: lek na owsika bez recepty medi lab wypełnienie kompozytowe cena